VW PO DVANÁCTI LETECH PŘEDSTAVUJE NOVÝ TOURAN, HVĚZDU RODINNÝCH GARÁŽÍ

Touran vydržel v nabídce dlouhých dvanáct let. A nebýt ryze účelového a sterilně nestárnoucího vzhledu, asi by ani Volkswagen necítil potřebu ho nahrazovat novou generací, v rodném Německu si totiž stále drží pozici nejprodávanějšího MPV. Už jich vyrobili ke dvěma milionům na celém světě, z toho 1,6 milionu v Evropě. „Možná přišel o trochu později než ostatní, ale o to je úspěšnější,“ řekl při premiéře Martin Winterkorn.

Mateřský VW Golf je ale už o dvě generace dál, a tak na obměnu techniky muselo přijít. Vynutily si to taky nové bezpečnostní a emisní předpisy. Nový touran je tak nový opravdu od podlahy, a to doslova. Podlahová plošina a veškerá technika je z aktuální modulární platformy MQB, kterou dostávají nové modely koncernu VW.

Nový touran je o 19 cm delší než Volkswagen Sportsvan (nástupce Golfu Plus). Volkswagen totiž golfu dopřává komfort mít dvě MPV, jedno menší a jedno větší, které jsou výrazně odlišené. Třeba francouzská konkurence jde cestou krátké a prodloužené verze jednoho modelu – Citroën C4 Picasso a Grand Picasso nebo Renault Scénic a Grand Scénic.

Zepředu je nový touran od sportsvanu k nerozeznání. Ostřejší linky a výrazné prolisy vyrýsovaly z mohutné jednoprostorové karoserie dynamicky působící auto. Švih může exteriéru ještě dodat příplatkový paket doplňků R-line.

Nový touran je dlouhý 4 527 mm, rozvor je 2 791 mm, šířka 1 814 mm (+41 mm oproti předchůdci) a výška 1 628 mm (-6 mm; bez podélných střešních nosičů).

Oproti předchůdci se nový touran natáhl o třináct centimetrů, většina z toho jde ve prospěch kabiny, rozvor se totiž prodloužil o jedenáct centimetrů.

Touran bude opět v nabídce s 5 a 7 sedadly. Pětimístná verze má objem zavazadlového prostoru zvětšený o 48 litrů. Až po strop v pětimístné konfiguraci naloží 1 040 litrů.

Sedadla druhé řady lze posouvat v rozmezí dvaceti centimetrů a mají polohovatelná opěradla. Kabina se kromě prodloužení o necelých sedm centimetrů také citelně rozšířila, do druhé řady se mají vejít vedle sebe tři dětské sedačky.

Platforma MQB s sebou nese také úsporu hmotnosti, oproti předchůdci je o 62 kilogramů  lehčí. I díky nově vyvinutým sklopným sedadlům druhé a třetí řady, které jsou lehčí. Po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Sklopné je také opěradlo spolujezdce. Maximální objem zavazadlového prostoru je ve dvoumístné konfiguraci až 1857 litrů.

Nabídka motorů bude od začátku šestičlenná. Všechny motory dostaly přeplňování turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (1,2 TSI – 81 kW/110 k, 1,4 TSI – 110 kW/150 k, 1,8 TSI – 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (1,6 TDI – 81 kW/110 k, 2,0 TDI – 110 kW/150 k a 140 kW/190 k).

S výjimkou vstupního motoru (1.2 TSI s výkonem 81 kW/110 k) mohou být všechny motory kombinovány s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Na výběr bude z nabídky pěti rádií a rádií s navigačním systémem. K jejich výbavě patří ve všech případech dotykový displej (úhlopříčka 5,0 až 8,0 palce). Pro všechny systémy je k dispozici digitální rádio DAB+. Novinkou je na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace.

V nabídce bude také adaptivní tempomat, asistent pro manévrování s přívěsem, elektrické otvírání a zavírání víka kufru otevíraného pohybem nohy pod nárazníkem nebo dvě varianty předních LED světel.

Heinz-Jakob Neußer z představenstva značky prozradil, že ceny nového touranu mají zůstat stejné jako u předchůdce. Prodeje se mají rozběhnout v září.

Po dobu opravy / servisu vás bezplatně odvezeme po Havl. Brodě či zapůjčíme náhradní vozidlo.

Pokud budete na opravu čekat u nás, řekněte si o kávu, či nápoj ZDARMA.

K dispozici u nás máte denní tisk, či WIFI připojení k internetu ZDARMA.